Deszcz pada i do tego pełnia na polu .... czyli znów o reklamie i przemyśleniach



Koniec Maja a zimno na polu jak cholera. Dziś do południa padał deszcz, miałem zrobić zdjęcia pensjonatowi, ale już sie poddałem gdy nagle przez godzinę zrobiło się dosłownie okienko pogodowe.










Mimo nie sprzyjającej pogody udało się coś zrobić. Kilka fotek pokazowych
 









Udało się też zrobić coś ciekawego z cyklu kropla deszczu namaluję ci ...











Jednak się coś udało zrobić jak widać po zdjęciach, ale tak sobie teraz siedzę i rozmyślam wiem że sesje trzeba będzie powtórzyć. Dzięki bogu to jest fotografia cyfrowa, pamiętam jak kiedyś robiło się na kliszy zdjęcia i nie było możliwości wyboru które lepsze. Trzeba było czekać aż sie wywoła, zdjęcia ocenić i jak się coś napsuło to trzeba było wszystko od nowa. Teraz nam ludziom od fotografii oraz grafikom jest łatwiej. Choć korci człowieka aby przedobrzyć, aby z retuszować bardziej modelkę, lub produkt.

Z prawej strony mamy laleczkę Kimmidoll przed delikatną obróbką czyli produkt surowy. Wystarczyło zrobić kilka drobnych zabiegów w programie graficznym i laleczka nabrała koloru i wyrazu

Ale co się stanie jak przedobrzymy ??







Jak widać po zdjęciach na których przedobrzyłem obiekt staje się nie atrakcyjny i sztuczny
Czy przeglądając reklamy w gazetach, broszury czy na plakatach i billboardach nie wydaje się Wam, że osoba jest znacznie z retuszowana. Ma np nie naturalne rysy twarzy, czy zbytnio odmłodzona jest? Z pewnością tak jest. Na czym polega ten owczy pęd do idealności? Czy nie przesadzamy i nie zapędzamy się w ten sposób w kozi róg? Ja nie należę do kanonów piękna przyjętych w społeczeństwie XXI wieku bo jestem niski i gruby, a twarz nie należy do wzoru modela. Graficy często potrafią narysować kobietę idealną, ale tylko jeden eksperyment pokazał, jak wygląda idealna kobieta i mężczyzna. Okazuje się, (tutaj nie mam pewności co do źródła czy był to National Geografic czy Dsicovery Chanel ) że po przeprowadzeniu symulacji wyszły przeciętnej urody postacie na podstawie wywiadu sporządzonego za pomocą ankiety. Kilkadziesiąt tysięcy ankiet z całego świata posłużyło do stworzenia tego. Zdjęć niestety nie pokażę bo nie mam a próbując znaleźć poddałem się. Wujek Gugiel niestety jest zawodny czasem.

Wracając do reklamy my marketingowcy kreujemy wizerunek, tak aby świat był idealny a nasz produkt który chcemy sprzedać powoduje, że dzięki niemu przybliżamy się do ideału. Stąd sztuczki przy produkcji reklam kremów na zmarszczki, i innych produktów kosmetycznych.

Mimo wszystko nie dajmy się oszukiwać, wybieramy rozważnie i pamiętaj drogi czytelniku w każdym jest coś pięknego. Tak naprawdę ideałów piękna nie ma są tylko wytwory fotografów i grafików.

Na koniec skoro pełnia księżyca na polu


I kilka sweet foci ;)








Dziękuje wam drodzy czytelnicy że udaje się wam docierać pomimo mojego trudnego, czasem nie dającego się zrozumieć toku myślenia docieracie do końcowych literek tekstów. Zapraszam do komentowania, dzielenia się moim blogiem, a także do obserwowania go w mediach społecznościowych jak widać jesteśmy na Twitterze, Facebooku, oraz Google +

Pozdrawiam Serdecznie
Mr.Czepiak

P.S. pracujemy powoli nad lepszą szata graficzną i łatwiejszym dzieleniu się naszymi treściami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz