Czy reklamy to ściemy ...

Ależ oczywiście że tak weźmy np, zdjęcia z menu Mc Donald's skłania nas abyśmy zgłodnieli, pokazuje sie nam z najlepszej strony



A dostajemy do ręki

Prawda subtelna różnica co nie, ale idźmy dalej tym tropem. Pokazuje sie nam idealne kształty zapewnia o wielu walorach promowanych produktów. Mistrzami są w tym Chińczycy i ich podróbki. Podszywają się pod dobrej jakości. Tutaj przykład telefonów komórkowych
Pierwszy na pozór z daleka wygląda jak oryginał, użytkownik zyskuje zainteresowanie, jest cool bo ma cos co jest trendy

Tak więc pająk zarzuca swoje sidła w które wpada nie winna muszka a okazuje się że tak naprawdę pająk wytworzył wokół siebie otoczkę i namiastkę oryginalności 


Podobne sztuczki stosujemy w życiu codziennym jak producenci i ich naśladowcy, staramy się zareklamować jak najlepiej. Każdy z nas drodzy czytelnicy ma na swoim sumieniu zabiegi marketingowe. Zaczynamy już od samych narodzin, płacz oznacza że my jako produkt zwracamy uwagę naszego użytkownika rodzica o naszych potrzebach. Jak się dobrze użytkownik obejdzie z produktem robimy minki, śmiejemy się i tak koło się zamyka. W szkole i przedszkolu zaczynamy interesować się np handlem: Ja mam figurkę którą użytkownik mi kupił a ona mi nie pasuje, a ty masz ta co mi sie podoba może sie wymienimy i tak powstają pierwsze nasze doświadczenia w handlu barterowym. Zanim do tego dojdzie pokazujemy nasze cenne towary i reklamujemy je naszym przyszłym kontrahentom. Marketing i reklama towarzyszy nam od samego początku. Jeszcze jak głosi ewolucja mieszkając w jaskiniach też dochodziło do zachęcania, ale może wróćmy do naszych czasów. Najlepszym przykładem jak nas nabierają są firmy kosmetyczne, które zostały ukarane za takie praktyki. Najgłośniejszym w ostatnich latach była L'oreal którego reklamy z Julią Roberts w kampanii marki Lancome zostały zakazane w Wielkiej Brytanii. Powód zbyt duży retusz modelki. Często w reklamach widzimy zadowoloną młoda rodzinę na co zwrócił mi uwagę dr. Kojot, że np rodzice są starsi od swojego dziecka o 10 lat czyli co promujemy nastoletnie ciążę za pomocą reklam np kulinarnych? W reklamach kosmetyków często były używane nastolatki które za pomocą makijażu były retuszowane o 15 lat w górę!!!! W chwili kręcenia miały po 15 lat a reklamowały kremy na zmarszczki. Kobiety dawały sie nabierać ale do czasu. Okazało się że dzięki internetowi i forom dyskusyjnym wyszło, że klienci sa niezadowoleni z takich praktyk więc stale wymyśla się coś nowego.

Jako człowiek który z natury jest upierdliwy i doszukuje sie drugiego dna zastanawia mnie czy moje podejście do reklamy jest inne niż wszystkich. Czepiam się dosłownie tzw. pierdół, ale czy czasem de drobnostki i niuanse nie są tym co przeważa na korzyść zakupu produktu marki x a nie y. Jednego jest mi żal , że w Polsce jest zakaz reklamy porównawczej. Oj wtedy by sie działo i było by w czym wybierać, a tak dostajemy towar 2 sortu i mówią nam że jest prima sort.
Zostawiam Was na dziś z tymi przemyśleniami  których ciąg dalszy nastąpi
Pozdrawiamy Was
Mr Czepiak i Dr Kojot

P.S. wkrótce zajmiemy sie obiektami zwanymi "Kobieta" postaramy sie je rozszyfrować i przekazać wam nasze wyniki badań :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz